10 Apr 2011

Chapter 1: Perjalanan Siti Aisyah Bermula Disini

Ramai kawan-kawan yang selalu tanyakan khabar Siti Aisyah, anak kedua dalam hidup kami. Dari hari ke hari akan ada kawan-kawan yang baru tahu akan keadaan Aisyah pasti akan tanya soalan 'betui ka?, sejak bila? macamana boleh jadi? dulu tak dapat detect ka?... macam-macam soalan.... dan kadang-kadang soalan demi soalan diajukan tak kena pada masanya...contohnya time2 kami tengah risau, sedih...hmmm.
Tapi kami tak salahkan orang, mereka tak tau apa2 pun..kami yang perlu bersabar..,dan kalau nak tahu bagaimana Aisyah dan kami sekeluarga lalui semua itu....di dalam blog ini saya akan ceritakan satu per satu perjalanan Siti Aisyah...sehinggalah sekarang, si jantung hati kami itu, dengan izin Allah SWT, berjaya harungi ujian dan dugaan.

Rasanya saya suka untuk mulakan dengan pertemuan pertama kami :)
Pada tarikh 22/5/2010...masa tu kandungan saya dalam 27 minggu adalah masa yang elok sangat-sangat untuk buat scan 4D. Memang best sangat la nak buat scan time tu... Hafiz, kawan satu ofis Sheikh ada rekemen satu klinik ibu mengandung yang buat scan 4D dalam RM150 saja. Ya, memang murah. Apalagi, kami terus pi la. Saya, Sheikh dan Rafiq memandu dari Sri Damansara ke Cheras, sebab klinik tu dekat dengan rumah Hafiz. :)

Alhamdulillah, time tu semua berjalan dengan lancar, baby (which is Aisyah) tak tidur..dia berjaga dan dok golek2 tunjuk muka la, buka tangan la, hisap jari la...macam2 action dia buat. Very fotogenik. Doktor tu pun dapat la snap gambar banyak. Best betul. Doktor pun suka. hahahaha.

Dan...time tu doktor dapat tunjuk baby ni perempuan jantinanya, cukup sifatnya dan memang s.i.h.a.t. Tak ada apa2 masalah. Time ni Allah Maha Berkuasa tak mahu tunjuk lagi apa-apa tanda dan Dia izinkan kami sekeluarga bergembira dalam perjalanan pulang. Allah SWT mahu saya sebagai ibu menikmati pengalaman mengandungkan Aisyah dengan berbaik-baiknya tanpa rasa runsing atau semak kepala. Ya Allah, Engkau memang Maha pemurah dan Maha mengetahui. Sesungguhnya saya memang amat bersyukur dengan kandungan itu,  tambahan pula anak perempuan yang akan Kau kurniakan dan menjadikan keluarga kami lengkap dengan sepasang anak.,, Ya Rabbi...Saya amat-amat-amat bersyukur pada malam tu.

Kami pun balik rumah dengan suka hati bersama CD yang dalamnya ada berlambak gambar baby ... dan time tu jugak la saya senyum sendirian, terasa excited sangat sebab dapat tgk muka Aisyah. walaupun tak clear tapi ... ish ... tak tau la nak bagitau perasaan time tu. Orang utara kata chewi...hahaha. Cuba tengok gambar 4D kat bawah ni.


 



0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com